پاره ي تن اسلام

 

دانلود ويژه نامه پاره ي تن اسلام-ويژه نامه روز جهاني همبستگي با مردم فلسطين
 

    آوارگي، فرياد و درد 60 ساله ملت فلسطين       نهضت مقاومت اسلامي فلسطين

از 1947 كه گروههاي تروريستي وابسته به آژانس‌هاي صهيونيستي كار ترور و قتل عام و تاراندن ملت فلسطين را با هدف فراهم ساختن زمينه‌هاي تأسيس اسرائيل تشديد كردند تا امروز، 60 سال از سابقه آوارگي اين ملت ستمديده مي‌گذرد.

 

مسئله فلسطين، در رأس مسايل غمبار و اسفناک جهان اسلام قرار دارد. در سال 1917 با صدور اعلاميه بالفور، دولت انگليس رسماً از تشکيل يهود در فلسطين حمايت کرد. در سال 1947 م طرح تقسيم فلسطين در سازمان ملل متحد تصويب و يک سال بعد به اجرا درآمد.

    نقش انگليس در واگذاري فلسطين به صهيونيسم       گفتمان اسلام خواهي راهبرد آزادي فلسطين

5 سال پس از شكل‌گيري جنبش جهاني صهيونيسم و در يك همسوئي آشكار با اهداف و برنامه‌هاي اين جنبش، «آرتور جيمز بالفور» نخست‌وزير وقت انگلستان1 در 1902 ميلادي تصميم گرفت در شرق آفريقا و در قلب كشورهاي اسلامي، موطني براي يهوديان اختصاص دهد.

 

تاريخچه مبارزات مردم فلسطين كه اينك نيم قرن را پشت سر مي گذراند، با فراز و نشيبهاي فراواني همراه بوده است. اين فراز و نشيبها در چگونگي مبارزات و نوع ايدئولوژي نهفته در پس مبارزات فلسطينيان، قابل بررسي است.

    فلسطين در چشم‏انداز امام خمينى(ره) (1)       فلسطين در چشم‏انداز امام خمينى(ره) (2)

ديار فلسطين، محل ظهور و موطن و مزار حضرت موسى (عليه السّلام) و زادگاه و مزار حضرت عيسى و نخستين قبله گاه مسلمين، همواره كانون توجه و احترام مذاهب بزرگ دنيا و همه ملل جهان است. .

 

امام خمينى كرارا در مواضع و بيانات خويش، علاوه بر تاكيد بر اتحاد و تمسك به اسلام و بازگشت‏به ارزشهاى اسلامى قيام عليه حكومت‏ها را در ممالك اسلامى يكى از مقدمات واجب براى نجات فلسطين مى داند

    اشغالگران اوليه فلسطين       خاورميانه و فلسطين بازيچه قطعنامه ها و موافتنامه ها

مساله فلسطين كه در سده اخير به ويژه طي پنجاه سال گذشته مركز توجه جهاني بوده است منوط به عملكرد 3 جريان مهم در روند شكل گيري آن مي باشد.

 

در حالي كه قرن بيستم , قرن بيداري ملتها لقب گرفت , صاحبان زور و ثروت همچنان در عرصه هاي مختلف گيتي , از يك سو به استعمار ملتها و غارت منابع ثروت آنان پرداختند

    حمايت از فلسطين به كدامين دليل؟       غزه؛ تراژدي تاريخ فلسطين

اگر كارشناس پرسمان را بشناسيد و حوزه مطالعات تخصصي او را بدانيد; بهتر مي‏توانيد سؤالات خود را با او در ميان بگذاريد .

 

منطقه محاصره شده غزه که در جنوب ساحل فلسطين کنار درياي مديترانه و شمال شرق شبه جزيره سيناي مصر واقع است را بايد رخساره يي از تراژدي تاريخ سرزمين فلسطين ناميد.

    لينک هاي ديگر